Ofte stilte spørsmål

Kan du ikke finne svar? Kontakt oss på support@eclean.no

  • Hvordan fungerer eClean?

WE CLEAN. YOU RELAX

eClean er et rengjøringsfirma som tilbyr en enkel måte å bestille, planlegge og administrere alle dine online rengjøringsavtaler. Våre renholdere er forsikret, forberedt og er opplært til å arbeide utifra ecleans 50 poeng sjekkliste.

Klar til å slappe av? Du kan bestille her. Når du har bestilt våre tjenester, sender vi vårt rengjøringspersonell for å få hjemmet dit til å skinne.

  • Hva er forskjellen mellom eClean og andre vaskeribyråer?

Med bruk av teknologi reduserer eClean administrasjonsarbeidet, dette gjør det veldig enkelt og tydelig å gjøre bestillingen online for kunden slik at det kommer klart frem hva man betaler for siden eClean arbeider utifra en 50poeng sjekkliste, som lett kan konsulteres på vår nettside. Du trenger ikke å betale for en konsultasjon, og du kan spørre oss om hva du vil uten noen form for forpliktelser. Du binder deg heller ikke til fast renhold.

  • Hva skjer etter bestilling?

Når du bestiller gjennom vår nettside vil du motta en ordrebekreftelse på epost (hvis du ikke mottar e-posten i innboks kan den ligge i søppelpost). Deretter vil det komme en profesjonell renholder fra eClean for å utføre ønsket renhold på angitte sted og tidspunkt.

  • Trenger noen å være til stede?

Det avhenger av deg om du er vil være tilstede under rengjøringsavtalen din.  Når du foretar en bestilling, må du gi oss instruksjoner i tekstboksen på bestillingsskjemaet dersom det ikke er noen hjemme på tidspunktet for rengjøring. Hvis du har en person som kan åpne/lukke for oss eller et sted vi kan finne nøkkelen trenger du ikke å være hjemme. Men du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å være hjemme under renholdet, du velger den løsningen som er mest komfortabel for deg.

I alle fall, ikke glem dine avtaler. Vi vil sende deg en påminnelse på en e-post eller sms(hvis du ikke mottar e-posten, sjekk søppelposten din). Hvis renholderen ikke kan komme inn gjennom døren, feil ved instruksjoner, eller hvis du ikke er hjemme når du sa at du ville være, vil du bli belastet for hele beløpet.

  • Hva kan jeg gjøre for å hjelpe deg med å finne frem uten problemer?

Alle husholdninger må være tydelig merket med nummer og navn på personen som registrert i bookingen. Gi oss beskjed hvis det er noe kjennetegn som kan hjelpe oss med raskt å finne det riktige hjemmet (for eksempel hvis du får tilgang til huset fra en annen adresse, eller hvis navigasjonssystemet ikke tar opp adressen på riktig måte).

  • Er eClean forsikret i forhold til tjeneste?

Ja, eClean er forsikret i tjeneste. Vi forstår at det er et privilegium å være hjemme og vi er alltid forsiktige. I det usannsynlige tilfelle at et element er skadet, gi oss beskjed (med vedlagte bilder) innen 24 timer etter avtalens slutt på e-post (support@eclean.no) eller på telefon (92  12 92 92).

  • Er det trygt at det er kjæledyr hjemme under avtalen?

Hvis du tror at kjæledyret ditt kan bli for engstelig mens vi er der, ber vi om at det blir gjort midlertidige ordninger under renholdet. Du kan legge ut detaljerte instruksjoner om kjæledyr i tekstboksen ved bookingen eller skriv til oss på support@eclean.no. Dersom det ikke blir tatt forhåndsregler og kjæledyret hindrer oss fra å komme inn i boligen vil kunden fortsatt bli belastet for renholdet.

  • Kan jeg endre bestillingen min?

Hvis du ønsker å endre bestillingen, kontakt oss på support@eclean.no. Vi kan endre starttiden opptil 24 timer før start. Du kan kansellere bestillingen opptil 48 timer før avtalt tid. Hvis du avbestiller mindre enn 48 timer før avtalt tid, belaster vi 60% av den totale bookingen.

  • Hva gjør jeg hvis renholderen ikke møter på avtalt tidspunkt?

Hvis renholderen ikke kommer på avtalt tidspunkt, ta kontakt med oss ​​på 92 12 92 92 eller send en mail til support@eclean.no, og vi vil finne en løsning så snart som mulig.

  • Hvordan vet jeg at jeg kan stole på renholderen?

Alle renholdere må gjennom en prosess med rekruttering og opplæring av flere tiltak for å sikre at alle er i stand til å gjennomføre renhold av private boliger og arbeidsplasser. Vi ber også alle våre kunder om kommentarer til rengjøringen, slik at vi kan samle og rette opp uregelmessigheter.

  • Hvilket språk snakker renholderen?

Alle våre rengjøringsmidler snakker norsk eller engelsk.

  • Trenger jeg å gi rengjøringsmateriell?

Vi bruker produkter med respekt for miljøet og holder alt av nødvendig utstyr for rengjøring av boligen, vi trenger bare tilgang til vann og strøm, selv om det kan være noen unntak i noen tilfeller. Vi tar ikke med spesialiserte produkter, som blant annet omfatter: Spesialprodukter for tre, whitener eller Rustfritt stålrenser.

Vi bruker gjerne disse produktene, hvis du har dem og gir oss instruksjoner på hvordan du ønsker det skal brukes.

  • Hva skjer hvis jeg  gjør renoveringsarbeid?

Vi tilbyr en rengjøring etter tilpasset konstruksjon for slike situasjoner. Du må bare bestille og velge Deepclean-pakken, eller du kan legge inn bestillingen din i Flyttevask-delen, og vi skal gjøre en fullstendig rengjøring av hjemmet ditt (ikke glem å gi oss instruksjoner i tekstboksen hvis du trenger det).

  • Hvordan er vask av vegger og tak?

Vegger og tak er et veldig følsomt område for vasking, eclean benytter microfiber og/eller dampvask for å etterlate det i  perfekte hygieniske forhold og gode resultater.

  • Hva om rengjøring overstiger 8 timer?

 Hvis rengjøringen overskrider en vanlig arbeidsdag på 8 timer, sender vi 2 personer (eller flere om nødvendig), eller så registrerer  vi arbeidet over to dager.

  • Kan jeg gi spesifikke instruksjoner til rengjøringsmidler og be om spesielle forespørsler?

Ja, spesielle instruksjoner kan overlates til rengjøringen når du utfører bookingen din online ved hjelp av tekstboksen på skjemaet. Du kan også skrive en e-post til support@eclean.no, hvis du har glemt å gi beskjed på skjemaet må du kontakte oss med en 24 timers varsel. Når renholdsavtalen er utført, kan du vurdere din erfaring med eClean og gi kommentarer ved å sende en melding til support@eclean.no, på vår Facebook-side eller ved å svare på spørreskjemaet om kundetilfredshet.

  • Hva gjør jeg hvis renholderen ikke møter på avtalt tidspunkt?

Hvis rengholderen ikke møtes på avtalt tidspunkt, ta kontakt med oss på 92 12 92 92 eller send en mail til support@eclean.no, og vi finner en løsning så snart som mulig.

  • Hvordan vet jeg at jeg kan stole på rengjøringen?

Alle renholdere må gjennom en prosess med rekruttering og opplæring av flere tiltak for å sikre at alle er i stand til å gjennomføre renhold av private boliger og arbeidsplasser. Vi ber også alle våre kunder om tilbakemelding , slik at vi kan rette opp eventuelle uregelmessigheter.

  • Hvilket språk snakker renholderen?

Alle våre renholdere snakker norsk eller engelsk.

  • Hva er egentlig Flyttevask?

Når du flytter inn eller ut av huset, bør det tomme huset vanligvis vaskes veldig bra først. Flyttevask er en komplett vask av hjemmet som inkluderer alle statister, for å forlate hjemmet i perfekt stand, både for deg hvis du flytter til et nytt hjem eller for en ny beboer.

  • Hva skjer hvis jeg utfører renoveringsarbeid?

Vi tilbyr en rengjøring etter tilpasset konstruksjon for slike situasjoner. Du må bare bestille i delen Flyttevask, og vi skal utføre en fullstendig rengjøring etter renoveringen av ditt hjem (ikke glem å gi oss instruksjoner i tekstboksen hvis du trenger det).

  • Utfører dere vask av dødsbo?

Ja, akkurat som flyttevask og rengjøring etter renoveringen, må du bare gjøre bestillingen i Flyttevask-delen, og vi vil utføre en fullstendig nedvask av boligen.

  • Hvordan er vask av vegger og tak?

Vegger og tak er et veldig følsomt område for vasking, eclean benytter microfiber og/eller dampvask for å etterlate det i  perfekte hygieniske forhold og gode resultater.

  • Trenger jeg å ha rengjøringsmateriell?

Vi bruker produkter med respekt for miljøet og holder alt av nødvendig utstyr for rengjøring av boligen, vi trenger bare tilgang til vann og strøm, selv om det kan være noen unntak i noen tilfeller. Vi tar ikke med spesialiserte produkter, som blant annet omfatter: Spesialprodukter for tre, whitener eller Rustfritt stålrenser.

Vi bruker gjerne disse produktene, hvis du har dem og gir oss instruksjoner på hvordan du ønsker det skal brukes.

  • Hva om Flyttevask overstiger 8 timer?

 Hvis Flyttevask overstiger en vanlig arbeidsdag på 8 timer, sender vi 2 personer (eller flere om nødvendig), eller så registrerer vi renholdet over to dager.

  • Kan jeg gi spesifikke instruksjoner om rengjøringsmidler og be om spesielle forespørsler?

Ja, spesielle instruksjoner kan overlates til rengjøringspersonalet når du utfører bookingen din online. Du kan også skrive en e-post til support@eclean.no, hvis du har glemt å gi oss beskjed på skjemaet, må du kontakte oss med en 24 timers varsel. Når oppdraget er ferdig, kan du vurdere din erfaring med eClean og gi kommentarer ved å sende en melding til support@eclean.no, på vår Facebook-side eller svare på spørsmål i vårt spørreskjema av kundetilfredshet.

  • Hva gjør jeg hvis renholderen ikke møter på avtalt tidspunkt?

Hvis renholderen ikke kommer på avtalt tidspunkt, ta kontakt med oss på 92 12 92 92 eller send en mail til support@eclean.no,  og vi vil finne en løsning så snart som mulig.

  • Hvordan vet jeg at jeg kan stole på rengjøringen?

Alle våre renholdere går gjennom en rekruttering og opplæringsprosess som sikrer at alle er opplært til å utføre renhold av private boliger og arbeidsplasser. Vi inviterer alle våre kunder til å delta aktivt i kommentarer om rengjøring, slik at vi kan rette opp uregelmessighetene.

  • Hvilket språk snakker renholderen?

Alle våre renholdere snakker norsk eller engelsk.

  • Hvorfor rengjør kontoret?

Vi forstår at et rent arbeidsområde kan redusere sannsynligheten for sykdom blant ansatte, noe som gjør at virksomheten din kan bli mer produktiv (og mer lønnsom).

Det har vist seg at et rent arbeidsområde reduserer sannsynligheten for å fange forkjølelse med 80% og reduserer fraværet med 46%!

Kilde: http://www.issa.com/member-benefits/value-of-clean/value-of-clean-infographic/value-of-clean-infographic-full.html

På den annen side hvis anlegget er åpent for publikum, enten for kunder eller samarbeidspartnere, vil renhold på kontoret og vedlikehold av etableringen være et av de første inntrykkene som gis,  det er derfor viktig å opprettholde perfekte hygienevilkår.

  • Rengjør du under eller etter arbeidstid?

Vi rengjør under begge. Våre rengjøringspersonell kan rengjøre dag og natt, i henhold til dine preferanser.

Mange kunder gir oss nøkkelen til etableringen slik at vi kan rengjøre etter arbeidstid. Våre rengjøringspersonell er forsikret og i tjenesteforhold.

  • Hvordan kan jeg få eClean til å rrengjøre vår arbeidsplass?

Ved å klikke her, kommer du til vår rengjøringsside. Etter at du har fylt ut skjemaet vil vi kontakte deg og avtale tid for befaring og forklare resten av prosessen i detalj.

  • Hva skjer under en befaring?

Under en befaring kommer vanligvis vår manager for å presentere eclean og kartlegger kundens behov. Deretter konkluderes ca tidsbehov, etter befaringen sender vi et tilbud basert på hva vi har pratet om.

  • Har eClean egne forsyninger og utstyr til kommersielle rom?

Ja, alle våre renholdere er utstyrt med et komplett sett med rengjøringsmateriell og utstyr for å ta med på stedet. Kostnadene ved spesielle eller tilleggsprodukter eller utstyr gjøres på forespørsel.

  • Er det ledertilsyn?

Absolutt. eClean er stolt av vår kvalitetskontroll. Vår Quality Control Manager følger generelt renholderne i sin første rengjøring hos kunden, og overvåker jevnlig, via e-post og personlig, for å sikre at vi alltid gjør en god jobb.

  • Hvordan gjør du det hvis rengjøring overstiger 8 timer?

 Hvis rengjøringen overskrider en vanlig arbeidsdag på 8 timer, sender vi 2 personer (eller flere om nødvendig).

  • Holder dere nøkler for bedriftskunder?

Ja! Du som kunde kan velge å levere den til eClean-rengjøreren eller -administratoren.  På denne måten er vi ikke avhengig av at det er noen tilstede for at vi kan utføre renholdet. Men vi rengjør også i arbeidstiden om det er en løsning som passer bedre for dere.

  • Hvilke typer arbeidsplasser rengjøres?

Vi rengjør kontorer, felles arbeidsplasser, treningsstudioer, matbutikker, trapper og mer.

  • Hvilket språk snakker renholderen?

Alle våre renholdere snakker norsk eller engelsk.

  • Hvordan får jeg et kontor rengjøring sitat?

Bare klikk her for å starte!

  • Hvordan skal jeg forberede meg?

Vi har alt utstyr vi trenger for å vaske, og alt du trenger å gjøre er å gi oss tilgang til vann. Dagen vi kommer å rengjør er det viktig at alle vinduene er stengt og at alle hindringer er fjernet slik at vi har lett tilgang til alle vinduer . Alle persienner må løftes. Verdifulle gjenstander som kan bli skadet eller ødelagt av stenger eller slanger må flyttes. Hvis du har fuglematere eller vindustemperaturmålere som kan falle, bør de fjernes. Sprosser bør fjernes (se neste punkt).

  • Må vi fjerne sprosseren?

Ja, for å ha best resultat anbefaler vi at sprossene er fjernet før rengjøringen. Dersom det ikke er muligheter for kunden å fjerne før avtalen må dette spesifiserer i bookingen, deretter kan vi fjerne disse. I det tilfelle at sprossene ikke har blitt fjernet og heller ikke oppgitt informasjon om dette i bestillingen, vil vi kontakte kunden for å finne en løsning, det er to muligheter: vi fjerner sprossene som vil medføre en ekstra kostnad for dette arbeidet, eller vinduene som har sprosser vil ikke bli rengjort selv om de vil bli belastet som i den opprinnelige bestillingen. Fjerning av sprosser kan være tidkrevende og vil derfor gi tillegg i pris ved rengjøringen da type sprosser og fester kan variere for alle kunder.

  • Og hvis jeg har et mindre antall vinduer når jeg ikke minimumsprisen på bestillingen?

Hvis du ønsker vindusrengjøring, men du ikke har nok vinduer til å oppnå minimumsprisen, kan du legge til flere vinduer til du når minimumsprisen slik at du kan utføre bookingen. Eller kontakt oss på support@eclean.no.

  • Hvorfor er det noen ganger rester igjen etter den første vasken?

Når vi rengjør vinduene første gangen bruker vi som regel mer vann enn vanlig. Vi gjør dette for å gjøre vinduene så rene som mulig ved å fjerne det gamle produktet som finnes i vinduene, sprosser og lister. Hvis det er mye gammelt produkt og skitt på vinduene, kan det likevel være behov for flere vask før alle avfallsstoffer forsvinner. Disse restene kan vises som hvite flekker, merker eller striper. Slike spor forsvinner vanligvis etter den andre vasken. Hvis det er mye av dette, spesielt i de såkalte “viktige vinduene”, ber vi deg om å gi oss beskjed.
Vinduer som er skadet eller har flekker som ikke kan fjernes under vanlig vask. Eksempler på slike steder kan være maling, gips og leire. Vi tilbyr ikke vinduskraping, da vi risikerer å skrape vinduene i et forsøk på å skrape de vanskelige stedene. Hvis vinduene sjelden vaskes og eksponeres for vind og vær (spesielt i solen), kan det oppstå permanent skade på vinduene.

  • Vasker du takvinduene?

Ja, det er mulig at vi kan nå takvinduene med en teleskopstang. Utfordringen med takvinduer er at de sjelden vaskes, mens på samme tid er de utsatt for direkte sollys og andre effekter av vær og vind. Derfor er mange takvinduer enkelt skadet. Når takvinduene “ligger” vil ikke vannet slippes ut så lett, og vi må “pusse” vannet uten at vi ser det. Det vil ofte ta to til tre ganger før vinduene er merkbart rene. Så ja, vi kan vaske takvinduene, men vi kan ikke garantere at de er like rene som andre vinduer.

  • Rengjør du vinduene om vinteren?

Utvendig vindusvask er begrenset av kulde, mørke og vanskeligere tilgang på grunn av snø, frost og glatte overflater. Vi vasker så mye som mulig, og starter så snart temperaturen tillater det.

  • Hva er renhetsgaranti?

Vi gjør det bra, eller vi gjør det bra.

Hvis du ikke er fornøyd med rengjøring, kan du be om en gratis vurdering.

  • Hva skjer hvis jeg ikke er fornøyd med rengjøringen?

Alle våre kunder må lese våre vilkår for bruk for å forstå hva eClean gir. Klager (med vedlagte bilder) må sendes innen 24 timer etter at rengjøringen er fullført.

  • Hvordan be om en omvask?

Kundene kan sende forespørsel (med vedlagte bilder) e-post (support@eclean.no) forutsatt at dette har blitt gjort i løpet av de siste 24 timene etter rengjøringen. Reklamasjonen må være registrert iløpet av 24 timer og fullført innen 72 timer fra avtaletidspunktet.

Gi oss beskjed om hvor vi er må forbedre ved å gi bilder av områdene som trenger en ny gjennomgang. Vårt kundeserviceteam vil reagere raskt.

Vi forbeholder oss retten til ikke å returnere til stedet for å rette opp klagen. Hvis dette er tilfelle refunderer vi deg beløpet for rengjøringen. Denne klagen bør være basert på noe ekte, så du bør alltid dokumentere godt av området nevnt i klagen, disse vil bli sammenlignet med fotografier tatt av renholderen etter endt arbeid.

  • Hvor mange omvask kan kreves ved hjelp av rengjøringsgarantien?

Det er ingen spesifikk grense for antall reklamasjoner en kunde kan utføre. Vi ønsker å garantere en rettferdig utnyttelse av ytelsen og garantere en god opplevelse til enhver tid. Når det er sagt, forbeholder vi oss retten til å kreve ekstra tid og budsjett for fremtidig rengjøring og/eller ugyldiggjøre garantien for fremtidig rengjøring (hvis den er misbrukt).

  • Hva er og er ikke kvalifisert for en rengjøringsgaranti?

Kvalifisert:

Avtaler som er gjennomført innenfor de siste 24 timene er kvalifisert for rengjøringsgarantien.

Ikke kvalifisert:

Avtaler avsluttet for mer enn 24 timer siden.

Elementer som ikke er med på 50 poengsjekkliste

Gratis rengjøring

Omvask

Husholdninger som ikke er i standardforhold (for eksempel ved biologisk risiko etc.)

Ekstra tjenester ikke reservert for opprinnelig avtale

  • Hvordan betaler jeg for min rengjøring?

Du betaler for tjenesten via vår hjemmeside i siste del av bookingen, der velger du selv om du betaler med kort eller faktura. Vi aksepterer alle store kreditt- og debetkort med MasterCard, Visa, American Express-kort.

Betaling på siden registreres som forhåndsbetaling, velger man betaling med faktura blir denne ettersendt etter oppdraget er utført.

Vi aksepterer ikke kontantbetalinger. Tips kan gis kontant (valgfritt).

Du vil motta en automatisk epost med sammendraget av transaksjonen for å varsle deg når og hvor mye kortet ditt belastes (ersom du ikke mottar denne eposten i innboks ber vi deg sjekke søppelpost/spam).

  • Hva er deres avbestillingsregler?

Vi belaster et avbestillingsgebyr på 60% av den totale bestillingen for avtaler som avbestilles under 48 timer før avtalen.